Ivo Beneš

Jihočeští studenti, leze Vám demokracie na nervy?

19. 12. 2012 0:06:53
Už měsíc poslouchám zprávy o tom, jak jihočeští studenti protestují různými formami proti účasti KSČM v tamní krajské vládě. Prozatím jsem nepochopil, o co jim vlastně jde. Vysvětlí mi to někdo?

Od roku 1989 máme v Česku demokratický systém vlády, který prošel nějakými změnami, ale v zásadě se stále jedná o zastupitelskou demokracii. Občané volí svou vládu, své zastupitelstva sami v demokratických volbách.
Stejně tak tomu bylo i v letošním roce 2012 v kraji Jihočeském - opravte mne, pokud se pletu.
Lidé své hlasy rozdělili následovně:

strana procenta hlasy mandáty
1.ČSSD 27,99 53.736 18
2.KSČM 19,37 37.187 13
3.Jihočeši 2012 14,57 27.972 9
4.ODS 12,56 24.110 8
5.KDU-ČSL 6,43 12.341 4
6.TOP 09 a STAN 5,00 9614 3

zdroj: čtk

A teď mi, prosím Vás prozraďte, jak se s těmito výsledky dají obsadit všechny resorty pravicí, nebo čímkoliv jiným s vyjímkou levice. No nevím, milí studenti. Přeji Vám všechno dobré, mám Vás rád, ale mám pocit, že vyšachovat ze hry či přehlédnout 47,36% hlasů a názorů voličů, je velmi arogantí neřku-li sprosté a hlavně úplně hloupé.

Raději se ptejte samotných voličů, proč volili tak, jak volili. Tím, že přinutíte nátlakem k odstoupení jednu dámu, která KSČM ve Vašem kraji zastupuje, určitě veřejnému mínění příliš nepomůžete. Myslete na to, že za Vámi kritizovanou zastupitelkou stojí každý pátý volič Vašeho kraje.
Demokracie už je prostě taková. Pokud jste v názorové menšině, máte jednoduše smůlu. Nebude po Vašem. Nebo by jste si opravdu přáli systém, který nerespektuje názor většiny?

To je zhruba vše, co jsem Vám chtěl říct. Děkuji, že jste si to přečetli, že se nad tím alespoň trochu zamyslíte a že raději budete hledat příčiny tohoto volebního výsledku, než kamenovat demokraticky zvolené zastupitele, byť Vám budou sebevíce nesympatičtí.

A propos - opravdu nejsem komunista ani volič levice. Ale ani pravice. Já vlastně úplně nesnáším ten stranický boj o koryta. Mně by se líbila vláda odborníků, kteří by byli lidmi voleni až po letech úspěšných zkušeností ve svých oborech. Navíc bych uvítal daleko větší podíl občanů na rozhodování o zásadních věcech, které nás nekompromisně ovlivňují, ale to je na delší povídání. K takovému systému asi ještě naše česká většina nedozrála ... ale možná je to jen nenapadlo, kdo ví...

Všem přeji hezké vánoce!
...i jihočeským studentům a jihočeským komunistům ;-)

Autor: Ivo Beneš | karma: 38.05 | přečteno: 2774 ×
Poslední články autora