Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V65á37c30l49a67v 52C11h48u92c48h29m21a 6175641388386

Je podle mně dobré si uvědomit, že vše okolo se odehrává jen v našem vědomí a podle toho jak jej máme nastavené, se nám mohou stejné situace jevit naprosto odlišně.

Co se vašich snů týče .... možná se projevila schopnost vidět do budoucnosti, ale možná jen vnímáte přítomnost. Možná všechny děje probíhají v jednom okamžiku nebo v mnoha rovinách, které běžně nevnímáme, protože naše vnímavost je utlumena na tento svět, čas, "realitu".

0/0
18.1.2016 21:25
Foto

J96a62n70a 18M84a49j70o82v33á 4515962976763

Ale vážně - zkušenost Vám lehce závidím, k té se asi nikdy nedostanu, ale některé věci se asi nemají stát. (Až za ayahuascou se má zajet až má člověk dost rozumu, tak kdo ví...)

Jen - opravdu jste objevil tak jednoduchou pravdu až teď? Není za tím vším ještě něco?

0/0
16.1.2016 21:16
Foto

I40v88o 77B98e34n31e52š 9982381853331

Máte dojem, že je to jednoznačně jasná a jednoduchá pravda? Já ani dnes přesně nevidím hranici, co ještě měnit můžeme a co ne.

Další věc je:

- něčemu "věřit" protože mi to někdo řekl

- něco "vědět", protože mám vlastní zkušenost.

Něco za tím vším ještě určitě je. Musíme hledat dál a to i s vědomím, že celá pravda je pro pozemšťana nedostižitelná.

V

0/0
17.1.2016 22:20
Foto

J47a46n23a 32M82a46j26o79v84á 4265112786783

Určitě jsem se Vás nechtěla dotknout, to by mne mrzelo - asi zato může písemná zkratka - do diskuse se mnohé nevejde a tak jsem si dovolila zapřemýšlet.

Jen se mi prostě jeví, že ta zkušenost, že život je (pro Vás moře, pro mne řeka), která má své zákonitosti a my je můžeme využít nebo možnost užívat si její tok prošvihnout, prostě někdy přijde....i "sama", jak nás tak život tím, co na nás nakládá, učí pokoře.

Moc hezky to popsal Hesse v Sidhatrovi.

0/0
17.1.2016 22:32
Foto

I88v29o 67B39e52n19e77š 9742121233701

Určitě mne to neuráží. Jak jsem psal, taky jsem toho hodně přečetl, ale není nad vlastní vjem, nebo náhled na to, jak to vlastně funguje. Jsem rád, že jsem měl možnost "nakouknout do zákulisí tvorby osudu" osobně, protože nerad věřím, mnohem raději vím. Vědění se nedá načíst z knih. Knihám jen můžeme, nebo nemusíme věřit a tím to končí, žádná osobní zkušenost z toho nekouká a tím ani žádné skutečné vědění.

0/0
17.1.2016 22:48
Foto

J94a30n81a 31M41a89j90o83v40á 4875702676693

Možná...Vám závidím :-).;-)

0/0
17.1.2016 23:09
Foto

J85a66n31a 72M28a18j56o71v59á 4345882566563

Uf, špatně zařazeno, patří pod příspěvk Iva z 22.20

0/0
17.1.2016 22:33
Foto

I50v84o 66B90e12n64e24š 9802411903611

zobrazilo se to správně ;-D

+1/0
17.1.2016 22:49

P85e90t23r 57D41o92b22r66ý 9551493319953

Kontakt s drogou a touto zvláště není něco jako svezení na kolotoči. Nemáte ani tušení jaké následky tohle Vaše povyražení, nebo jenom pouhá zvědavost, může pro Vás mít. Největší problém je to, že jakmile začnete poznávat, že máte problém, tak se to nedá ani vrátit ani zastavit. U nás je veliké množství lidí, kterým jako jízdenka do psychiatrického stavu stačilo pár dávek marihuany. Ti lidé protrpí v nepopsatelném pekle zpravidla celý zbytek svého života a mnozí z nich z naprostého zoufalství a bezmocnosti spáchají sebevraždu. Kdo to však sám nezažil tak neuvěří dokud sám na sobě nepozná jak příšerné chyby se dopustil. Psychiatrie je naprosto bezmocná a umí jenom doživotně tyto lidi tlumit nic neřešícími léky. Sám na sobě nyní poznáte, zdali Vaši zvědavost přežijete bez krutých následků, což je velice málo pravděpodobné, nebo zdali Vám s určitým časovým odstupem dojde, jak velká byla Vaše naivita a jak obrovské chyby jste se dopustil.

0/0
14.1.2016 12:59
Foto

I46v28o 49B22e66n23e53š 9442251403381

Máte pravdu v tom, že se rozhodně nejedná o pouťovou atrakci. Fyzicky je to docela nepříjemná záležitost a těžko bych si na to dlouhodobě zvykal. Pokud chce někdo zažít nějaký super trip nebo něco podobného, ayahuascu rozhodně nedoporučuji. Určitě bych to nesrovnával s marihuanou či jinými drogami i když připouštím, že jiné zkušenosti nemám. Vycházím pouze z toho, jak která věc chemicky působí. Nápoj, který jsme my konzumovali byl vařen jen z liány bez příměsí rostlin obsahující DMT.

Každopádně děkuji za to, že jste vyjádřil svůj názor a pokud máte osobní zkušenost s ayahuaskou, rád si ji přečtu, jestli mi o tom napíšete.

Přeju hezký den!

+1/0
15.1.2016 21:50

P35e76t13r 98D96o18b80r77ý 9711183899793

Celkem chápu Váš pohled a musím přiznat, že do svých padesáti let, nežli jsem nedobrovolně prošel určitou naprosto nesdělitelnou zkušeností, jsem měl pohled a názor naprosto stejný. Vycházíte z toho, že účinek drogy je pouze a jedině působení chemických látek na myšlení a vnímání člověka a když tělo tyto látky z organismu odbourá, tak se zase vše vrátí do původního stavu. Toto je ale fatální omyl!!! Existuje naprosto konkrétní omezená skupina způsobů jak se člověk může dostat do takzvaného změněného stavu vědomí, nebo jak si nepřímo takové stavy v budoucnosti zapříčinit. Jenomže pokud někdo něco takového udělá, tak to není poznávací exkurze, ale zpravidla jednosměrná jízdenka tam odkud není návratu, nebo se ten návrat podaří jenom velice nepatrnému procentu lidí, mezi které naštěstí patřím. Ta jednosměrná jízdenka je do stavu který se nazývá psychiatrický a mezi zakoupením této jízdenky a dojetím do cílové stanice bývá zpravidla dost dlouhé časové zpoždění. Pokud máte ZATÍM pocit, že se Vás to nemůže týkat, tak vemte v úvahu, že jenom v našem státu je v nějakém druhu psychiatrického stavu téměř dva miliony lidí, tedy z každých pěti skoro jeden. Psychiatrie je totálně bezmocná a se svými teoriemi o chemických nerovnováhách to dopracovala tak daleko, že se u pacientů naprosto žádná laboratorní vyšetření neprovádí a psychiatr má na jednoho pacienta 12,5 minuty 12krát za rok, aby mu pouze předepsal další utlumující léky o kterých se obecně ví, že jsou pouze symptomatické, tedy že příčiny toho hrozného stavu vůbec neřeší. Například u schizofrenie se ve vědomí a myšlení člověka usadí druhá osoba, která na toho člověka mluví a týrá ho například tím, že na něho mluví ve dne i v noci a znemožní mu tím spánek. Psychiatrie to naprosto není schopna ani pochopit ani vysvětlit, tak problém shrne se stolu a vyřeší tím, že jsou to halucinace a nevyvratitelné bludy. Nastoupí nasazení utlumující medikace, kterou ti lidé sami hodnotí jako systém pokus omyl.

0/0
16.1.2016 11:34
Foto

I15v51o 10B31e37n38e52š 9382171383281

K marihuaně se vážně vyjádřit nemůžu. Nemám vlastní zkušenost.

U ayahuascy se (v mém-našem případě) nejednalo jen o chemické působení. Spolupracovali šamani a dle mého názoru i jiné existence, kdy Aya pouze umožňuje rozšířit vnímání a umožní kontakt - komunikaci.

Co se závislosti týče, jistý Francouzský lékař používá Ayu na léčbu závislostí:

http://www.vegetalismus.cz/clanky/vegetalismus-a-neosamanismus/halucinogeny-jako-lek-15-1998355568.htm

Ale jinak určitě nikoho přesvědčovat nechci, to by nebylo rozumné. Zřejmě jsou lidé, pro které to nebezpečné je. Píšu jen o mé zkušenosti s vědomím toho, že každého spoluúčastníka zkušenost byla rozdílná a to hodně rozdílná.

0/0
17.1.2016 22:38

P53e46t67r 49D83o51b15r24ý 9581863929143

Je obrovský omyl si myslet, že pro někoho to nebezpečné být může a pro někoho to nebezpečné není. Když si člověk svůj omyl uvědomí je pozdě a nedá se to ani zasavit ani vrátit. Každý má ale plné právo svého vždycky svobodného rozhodnutí, za které si ale potom ponese patřičné důsledky. Přesně takhle se o tom učí v teorii chaosu, že každý má možnost svobodné volby nějaký boží nebo magický zákon porušit.

Deterministický chaos

Podívejme se teď na otázku determinismu z jistého

nadhledu. Především každý člověk má zkušenost své

vlastní svobodné vůle. Tu nelze sice dokázat ani odvodit,

ale tato vlastní zkušenost je silná

Jak je to tedy s platností fyzikálních zákonů? Platí,

nebo neplatí? Je příroda deterministická, nebo ne? Je

náš osud určen stavem vesmíru těsně po velkém třesku,

nebo jsme my, lidé, svobodné bytosti? (pokr)

0/0
18.1.2016 11:12

P76e62t30r 14D75o75b43r79ý 9941243899213

Máme tři druhy zákonů: boží, právní a fyzikální.

A žádné z těchto zákonů nepředstavují absolutní omezení.

Boží zákony, aniž bychom zde řešili otázku, kdo

je jejich autorem, představují velice dobrá doporučení.

Např. nezabiješ, nepokradeš. Ale člověk má svobodu

tato doporučení porušit s tím, že ponese následky svých

činů. Podobně je to s právními zákony. Ale co fyzikální

zákony? Když říkáme, že ani fyzikální zákony neplatí

absolutně, nemáme tím na mysli, že by se člověk mohl

např. rozhodnout, že se vznese a proletí se vzduchem,

sluneční soustavou či časem. Ani svobodná vůle člověka není absolutní.

0/0
18.1.2016 11:17

P69e37t16r 25D25o71b92r70ý 9851913609923

http://psychologie.cz/psychoza-je-barova-tanecnice/

https://www.youtube.com/watch?v=bWNwlUBUVmE

0/0
16.1.2016 16:41
Foto

J82a59n93a 84M66a41j37o58v11á 4745342876573

Psychicky zdravého člověka pár dávek marihuany nezničí. Spouštěč to být může. Jenže kdyby ne marihuana, našel by se jiný. To nezlehčuji, spíš mám pocit, že vy démonizujete, což taky není potřeba.

0/0
16.1.2016 12:39

P43e37t48r 95D67o90b46r30ý 9521773909803

Pracuji terapeuticky s lidmi kteří si také mysleli, že jsou naprosto zdraví a vyrovnaní a že jim pár dávek marihuany, nebo jiné drogy nemůže trvale ublížit. Když přišli na to jak hluboce se mýlili, nedalo se to už vzít zpátky ani zastavit. Do toho příšerného stavu se dá dostat i jinými způsoby. Téměř zaručenou jízdenkou je jogínskou technikou zaktivovat takzvanou hadí sílu kundaliní. A démonizace to není, to je skutečné zaktivování démona. Procento sebevražd lidí s nějakým druhem psychiatrického stavu je tak velké, že se raději ani nikde neuvádí. Je velice smutnou realitou, že když ti kteří s něčím takovým experimentují a začnou na sobě poznávat že mají velký problém, tak už je pozdě a čeká je prožití zbytku jejich života v příšerném utrpení. Protože jsem si to osobně vyzkoušel, tak se jim vůbec nedivím, že tak velké procento jich to vzdá a ukončí svůj život přesně podle té moudré výstrahy v mnoha příbězích od našich dávných předků, tedy vlastní rukou a vlastní krví. To je totiž pro ty lidi jediný způsob jak mohou to svoje příšerné utrpení ukončit a mnoho z nich to i v naprostém zoufalství udělá.

0/0
16.1.2016 16:28
Foto

J29a31n97a 92M19a54j81o76v63á 4715482266423

Nemohu s Vámi souhlasit.

0/0
16.1.2016 21:07
Foto

J15a69n36a 41M76a41j88o20v57á 4345342716283

Debaty na podobná témata jsou u nás na denním pořádku a velmi ráda jim naslouchám. A téměř vždy skončí tím, že až někdo objeví, proč lidé v nějakých situacích selhávají proč někdo určitý druh "pokušení" či zátěže zvládne a jiný se méně či více zhroutí, posbírá všechny Nobelovy ceny.

Lidská psychika je silná i křehká a "ohně" s nimiž si hrajeme jsou velmi různorodé. Lidé se hroutí a zabíjejí z lásky, nenávisti, neúspěchu i úspěchu, z poznání i neschopnosti poznat, protože peníze mají nebo protože je nemají. Někdo se uteče do práce, někdo k sexu, někdo k alkoholu, někdo běhá, někdo objeví pervitin, někdo se zhroutí... a příčin (jeví se mi, že zaměňujete příčinu a následek) jsou snad desetisíce. A onou příčinou opravdu joint marihuany není. Ta je daleko, daleko hlouběji a jen tím jointem prostě (navzdory nadějím jejího uživatele) nezmizela.

0/0
16.1.2016 21:22

P18e11t79r 73D60o60b11r74ý 9211583599943

To se dá celkem snadno pochopit. Dokud jsem tu zkušenost sám nezažil, také bych nebyl schpen tomu uvěřit a byl jsem skálopevně přesvědčený o nezlomnosti svého světonázoru.

0/0
17.1.2016 16:42
Foto

J38a35n18a 54M52a72j10o16v28á 4355112366723

Mohu se zeptat, jaký máte výcvik?

0/0
17.1.2016 22:34

P27e52t28r 61D20o30b27r28ý 9571923809123

Přežil jsem útok mága. Je to naprosto nesdělitelná exkurze. Drogy a okultismus je celkem spolehlivý způsob jak získat takovouto zkušenost. Hodně lidí za toto poznání ale zaplatí cenu nejvyšší, nebo se stanou doživotními psychiatrickými pacienty. Nikomu nedoporučuji to ze zvědavosti zkoušet.

Tenhle člověk v přiloženém videu si nezakoupil jízdenku na tu exkurzi přes drogy, ale přes okultní praktiky a velice zajímavě to celé popisuje. Mohu k tomu dodat, že jsem zažil něco velice podobného a proto mohu potvrdit, že přesně tak jak to on popisuje to i celé dokonale funguje. Drogy jsou jenom jiný způsob jak docílit jinou cestou téhož utrpení a výsledku.

https://www.youtube.com/watch?v=bWNwlUBUVmE

0/0
18.1.2016 11:00
Foto

J51a23n87a 30M13a78j61o80v87á 4145412816913

Takže pracujete jako terapeut bez výcviku.

Děkuji za reakci.

0/0
18.1.2016 16:49

P31e32t97r 98D10o64b82r27ý 9621403439813

Výcvik jsem tehdy dostal nepopsatelně dokonalý a podrobný. Psychiatrovi proplatí zdravotní pojišťovna 12krát za rok 12,5minuty na jednoho pacienta s psychiatrickou diagnózou. Tedy celkem, přesně 2,5hodiny placeného času na jednoho zoufalce ročně. (i doktor Jarolímek to říká v textu na který jsem sem dal odkaz) Když uvážíte, že za tu dobu musí doktor stihnout pozdravit, optat se jak se daří, předepsat léky, napsat zápis do dokumenatace a opět pozdravit na rozloučenou, tak není příliš složité z toho pochopit, že na nějakou terapii ke které by byl psychiatr vycvičen jaksi plánovitě už nezbývá vůbec žádný čas. Z psychiatrů se tedy stali jenom doživotní předepisovači symptomatických léků o kterých je zřejmé, že nikoho nemohou vyléčit, pouze potlačují symptomy o jejihž příčinách existují pouze ničím nepodložené hypotézy. I když se to neříká příliš nahlas, tak psychiatrické diagnózy jsou obecně považovány za nevyléčitelné a když se někomu náhodou podaří uzdravení, tak je to pro lékaře spíše příjemné překvapení, nežli výsledek nějaké cílené terapie. Taková je dnešní realita a takové jsou zkušenosti lidí kteří se někdy v minulosti dopustili své osudové chyby a například svým amorálním činem, nebo jinou svojí osudovou chybou svoje myšlení v duchu takzvaně upsali zlu.

0/0
18.1.2016 17:16
Foto

J26a28n77a 57M53a25j46o86v51á 4735212296273

Nejste terapeut a jako samozvaný, nevzdělaný, můžete klientům uškodit.

S tím sotva něco udělám.

0/0
18.1.2016 20:49

P23e93t28r 43D51o94b54r28ý 9601553479983

Když zabloudíte v džungli, kdo myslíte že Vás lépe vyvede ven. Vzdělanec v lakovkách nebo nevábně vyhlížející domorodec? Zkuste si tu situaci představit.

0/0
18.1.2016 21:42
Foto

J65a27n59a 98M84a33j44o40v76á 4865412736393

Typický argument lidí bez vzdělání.

Tak třeba si to tady někdo přečte a raději si najed psychiatra, psychologa, adiktologa s příslušnou kvalifikací.

0/0
18.1.2016 21:55

P24e92t21r 64D77o36b13r63ý 9571153209633

Tak teď s Vámi plně souhlasím. Přesně tak to ti lidé udělají a po prvotním seznámení se od těch odborníků dozvědí, že jejich stav je nevyléčitelný a jediné co je důležité je, doživotně takového člověka STABILIZOVAT symptomatickými léky. Přesně taková je realita a praxe. Přesně takhle to funguje. Strefila jste se naprosto dokonale, jenom už neznáte jak to pokračuje dál. Dál už je totiž jenom zoufalství a beznaděj. Znám jednu lékařku která skončila u svých kolegů psychiatrů. Když pochopila realitu, že veškerá léčba je systém pokus omyl a naděje na vyléčení není žádná, tak napsala dopis na rozloučenou a pokusila se tu hrůzu sama ukončit. Takový je názor a závěr DOKTORA, který tu péči ODBORNÍKŮ sám na sobě zažil.

0/0
19.1.2016 11:36
Foto

J17a91n43a 25M97a67j78o71v30á 4795162206633

Znáte jednu lékařku.... na to není co říci.

Ale vážně. Tam, kde vázne nabídka (líbí se mi, jak neodlišujete psychology a psychiatry, mimo jiné) se logicky objevuje poptávka a tu mohou naplnit..."šedí" terapeuti a vzniká prostor pro všelijaké, často podobně podivné metody.

Být terapeut (a už neodlišuji, zda dobrý nebo špatný) totiž vyžaduje spoustu času, osobnostního vkladu a v neposlední řadě peněz. Nestačí studium, lidé pokračují řadou časově i finančně (ne, nikdo jim to většinou neplatí) víceletých výcviků, pracují na sobě (mimo jiné musí být samo stabilní, aby unesli zátěž svých klientů) celoživotně.

(Poznámka závěrem - nejsem terapeut.)

0/0
19.1.2016 15:11
Foto

P41a46v89e12l 30M81a63c65h24a90č89e70k 5551452833

Bacha na to, je to návykový.

0/0
14.1.2016 1:05
Foto

J42a58n35a 25M82a85j64o65v68á 4565162356633

S tou cestou do Peru je to návykové jen pro ty šťastné, kteří si to mohou dovolit. A jako jednorázový zážitek a zkušenost - za mne skvělý pokus o sebepoznání. Daleko lepší, než pořídit si milenku :-)

0/0
16.1.2016 12:37



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.