Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xena123

jestli by mne přimělo nejíst maso

tak možná fakt, že je vyhnané hormony.

Jinak takový tigr taky loví. Je to takový života ( a smrti) běh. 

0/0
24.11.2010 14:46

Deleter

Re: jestli by mne přimělo nejíst maso

Sežeňte si tedy takové, které hormony vyhnané není. Ovšem to bude problém, protože růstový hormon je jaksi k růstu potřeba - obvykle stačí přirozené množství, vy asi narážíte na uměle přidávané. A ještě antibiotika, u drůbeže především...

0/0
24.11.2010 22:03

katerina.sestakovanovotna

Užitečný a pěkný článek.

Omlouvám se, že jsem se před tím nechala jen vtáhnout do diskuse a úplně v tom zapomněla článek pochválit.

0/0
22.11.2010 22:19

Deleter

---

Mno, tak zabíjení zvířat mně nějak zvlášť netěší, ale taky mi nevadí. Je to prostě něco jako luxování nebo umývání nádobí.

0/0
22.11.2010 7:58

viveka

Re: ---

To se nedivím, o život u toho totiž nejde vám, ale tomu zabíjenému.

0/0
22.11.2010 8:30

Deleter

Re: ---

Ovšem zemřít je jeho úděl, bez toho by nebyl zrozen. Jak prosté.

0/0
22.11.2010 8:58

viveka

Re: ---

Kupodivu navzdory vašemu názoru se každé zvíře snaží ze všech sil přežít, brání se a lpí na životě. Asi jste jim to špatně vysvětlil.

0/0
22.11.2010 20:25

Lobo zvrácený

Re: ---

Všichni lpíme na životě, ale všem je nám to nakonec houby platný.

0/0
22.11.2010 22:24

Deleter

Re: ---

Ale jistěže lpí na životě. Na co by mi bylo, kdyby pošlo předčasně, he?

0/0
24.11.2010 13:13

ta, která nejsem

Tak já třeba nejím dušenou mrkev

ale že bych si z toho musela dělat náboženství a všem to sdělovat?

0/0
22.11.2010 0:46

katerina.sestakovanovotna

Re: Tak já třeba nejím dušenou mrkev

Váš nezájem o mrkev by moc velké reakce nevzbudil, protože je motivován poměrně přízemními důvody, které nikoho nezajímají. Autorovi článku se však podařilo vyprovokovat Vás již k několika komentářům, protože vzbuzuje dojem, že si myslí, že dělá něco lépe než Vy (i když se snaží být taktní a takhle to neformuluje).

0/0
22.11.2010 1:22

ta, která nejsem

Re: Tak já třeba nejím dušenou mrkev

Rada do života: Neberte vážně lidi, kteří mají víc než jedno příjmení.

0/0
22.11.2010 8:18

viveka

Re: Tak já třeba nejím dušenou mrkev

Nádhernej krok stranou ;-D;-D;-D

0/0
22.11.2010 8:28

katerina.sestakovanovotna

Re: Tak já třeba nejím dušenou mrkev

Rada do života: neberte vážně tu, která vystupuje jako ta, kterou není:-)

0/0
22.11.2010 20:15

Amanita phalloides erectus

Re: Tak já třeba nejím dušenou mrkev

kdo by taky chtěl jíst biomasu.

0/0
22.11.2010 8:31

motylek_02

zajimavy clanek

od mala jsem maso nemusela a tihla spis k "vegetarianske skladbe". Moje prace narocna fyzicky neni, a potrebu masa mivam spise v zime, pri sportovnich aktivitach. Mam rada indickou kuchyni, skladba pokrmu je takova, ze po mase ani nevzdechnu. Se zviraty to mam podobne: a) kure by mi asi uteklo b) zabit ho nedovedu c) se vsim (skore se vsim) se mazlim. Takze vegetarianstvi je pro me "spasa". Diky za Vas pohled.

0/0
21.11.2010 19:22

viveka

Dobře napsáno

Karma R^

0/0
21.11.2010 13:23

_-1-_

Je zajímavé, že lidé trpící všemožnými úchylkami ...

.... mají potřebu těm ostatním sdělovat, jaká je ta jejich úchylka úžasná a že jejich způsob života je ten správný a mnohem hodnotnější.

0/0
21.11.2010 10:30

viveka

Re: Je zajímavé, že lidé trpící všemožnými úchylkami ...

Proč ne, každý se rád podělí, když má pocit, že našel něco, co je fajn. A kdyby to bylo úplně out, nebude to mít tolik čtenářů a vyvracečů.

0/0
21.11.2010 13:22

katerina.sestakovanovotna

Re: Je zajímavé, že lidé trpící všemožnými úchylkami ...

Přesně tak.

0/0
22.11.2010 0:45

Lobo - poslední Czarnian

Zabíjení

se mnou nedělá nic, ale škubat drůbež je neuvěřitelnej vopruzRv

0/0
21.11.2010 10:08

bodlinka

Re: Zabíjení

Musíš ještě za tepla, potom to není tak hrozný:)

0/0
21.11.2010 10:20

Lobo - poslední Czarnian

Re: Zabíjení

Díky za radu;)

0/0
21.11.2010 10:23

cyankáli v šampaňském

Re: Zabíjení

i tak je to opruz, to radši králíka, ten se stahuje mnohem snáz ;-)

0/0
21.11.2010 10:39

Lobo - poslední Czarnian

Re: Zabíjení

Nebo pandu:-P

0/0
21.11.2010 10:49

martin5.33

Re: Zabíjení

To máte ten recept, jak se to peče i s chlupama?R^

0/0
21.11.2010 12:18

bodlinka

Re: Zabíjení

třeba to opaří jak prase:)

0/0
21.11.2010 12:20

Lobo - poslední Czarnian

Re: Zabíjení

Ne, tenhle recept neznám8-o

0/0
21.11.2010 12:48

markyz.Gero

tak ještě nějaké citáty

Nemáš-li rád kaši, neříkej o ní, že není dobrá.

Vegetarián je člověk, který nepojídá živočichy, které lze pozorovat bez mikroskopu.

0/0
21.11.2010 9:37

markyz.Gero

Re: tak ještě nějaké citáty

Přísně vzato je jen jeden druh knih, který zvětšuje štěstí na zemi - kuchařské knihy.

0/0
21.11.2010 9:39

bodlinka

Nemocná jsem nebyla

ani nepamatuju, tuším že asi 5 let zpátky jsem měla angínu načasovanou těsně před těžkou zkouškou, takže imunosuprese ze stresu, od té doby nic a nic. Pavouky chytám do ruky a dávám na zahradu, stejně tak mouchy. Vůbec z hmyzu zabíjím jenom komáry a klíšťata. Chuť různých plodů vnímám velmi dobře, téměř nesolím, takže chutě ničím nepřebíjím, takový brambor vařený v páře, to je krásná jemná chuť! Rajčata s bazalkou, mňam. A co takový rare steak. A kuře. Ne ten chudák z velkochovů, ale domácí mladý kohout. Tu hlavičku mu klidně ufiknu, trauma z toho nemám. Zabiju ryby, králíka a i drůbež, z praxe na jatkách nemám nejmenší trauma, upravím a sním i sraženou zvěř, když se mi dostane do ruky čerstvě poražená. Ve středu se konala obecní zabíjačka, to teprve byly hody!

Asi se pro vegetariánství opravdu nehodím.

0/0
21.11.2010 9:25

Alfie

Nechcete nikoho přesvědčovat? :-)

Tak proč to citové vydírání?

Vyvinuli jsme se z tvorů, kteří doslova sežrali, co našli (včetně mršin) a dokázali ulovit. nejsme dokonalé šelmy, tudíž naše "úlovky" tomu odpovídaly - většinou hmyz a to co neutíkalo moc rychle. Ale k tomu jsme se naučili přemýšlet, jak nedokonalosti svého těla nahradit - zrodily se zbraně, pasti a posléze chov zvířat na maso. A to vše byl stále přirozený vývoj! A tomu jsou také přizpůsobena naše těla.

Ale ten vývoj nebyl všude stejný, byly různé komunity, s různým podílem lovu a zemědělství. Proto i my jsme různí a každý z nás má jinou potřebu skladby jídelníčku. Naučit se poslouchat své tělo, o co si říká a co odmítá, je správné a žádoucí. Míchat do toho filosofii "neubližování živým tvorům" je blbost - to by polovina tvorů na Zemi byla zavrženíhodnými vrahy.

Osobně vegetariánka nejsem, ale maso konzumuji zřídka a málo. Většinou na něj nemám chuť a jsem ráda, že už nejsem dítě a nikdo mě nenutí jíst to, co nechci.

0/0
21.11.2010 9:12

bambasek44

vegetairiani jsou hypokrati

k usetreni zivota zvirat nici zivot rostlin.Rostlina je take zivot, je to jen jina forma.Ze nema nohy?Nepotrebuje je k zivotu..Ze nema oci?Ze nema mozek?..? k cemu, kdyz je nepotrebuje?Predstavte si, ze by rostliny nemely lidi za zivot, protoze nemaji koreny a listy..Rostliny jsou bez pochyb zive..lekaji se, pamatuji si, dokazou si predat zpravu..A mnohe jsou stvoreny jenom k tomu, aby je nebo jejich plody nekdo sezral a na jinem miste vyloucenymi seminky rozseval po svete.Je to priroda,..harmonie a my jsme jeji soucasti.Vzesli jsme z ni, patrime do ni a jakykoliv pokus o oddeleni zaplatime.To uz delame.

0/0
21.11.2010 9:11

Alfie

Re: vegetairiani jsou hypokrati

Krásně řečeno!

0/0
21.11.2010 9:13

Alfie

Re: vegetairiani jsou hypokrati

Ještě mi to připomnělo vtip: "Jsem vegetarián - ne, že bych měl rád zvířata, ale že nenávidím rostliny." :-)

0/0
21.11.2010 9:14

SID09

Re: vegetairiani jsou hypokrati

R^!!;-D

0/0
21.11.2010 9:32

Lobo - poslední Czarnian

Re: vegetairiani jsou hypokrati

;-D;-D;-DR^R^

0/0
21.11.2010 10:03

viveka

Re: vegetairiani jsou hypokrati

A čímpak asi tak krmí ti masožravci ty svoje zvířata? Pískem? Víte, masožravec pro své nasycení spotřebuje asi 10x víc rostlin, než vegetarián, protože je musí nejdřív zkrmit tomu zvířeti, a to mnohonásobně víc. Takže to s tím ničením rostlin ještě jednou spočítejte.

0/0
21.11.2010 13:18

martin5.33

Re: vegetairiani jsou hypokrati

A ty masožravci a býložravci exkrementují a tím hnojí ty rostlinky a dokonce tím přenášejí některá semínka na nová místa...

Co tedy navrhujete? Jíst vegetariány dokud jsou mladí a moc nesnědí??

0/0
21.11.2010 15:01

ta, která nejsem

Re: vegetairiani jsou hypokrati

Jó, je to krása, být na vrcholu potravinového řetězce!

0/0
22.11.2010 0:47

katerina.sestakovanovotna

Re: vegetairiani jsou hypokrati

No vidíte, tak aspoň v něčem máte jednou navrch:-)

0/0
22.11.2010 1:24

jarinka

Ano,

dogmata. Také mám na sobě ověřeno, že člověk maso vůbec nepotřebuje. Nekupuji ho už pro sebe vůbec, zdraví je lepší a neutratím.  Pro mě jsou výbornou náhradou vajíčka. Máte karmu.

0/0
21.11.2010 8:17

ta, která nejsem

Re: Ano,

Co člověk nepotřebuje, nemusí nahrazovat.

0/0
21.11.2010 8:20

martin5.33

Re: Ano,

Nedá mi to zeptám se také. Proč něco co nepotřebujete, nečím nahrazujete? A tu poznámku o neutrácení, neděláte náhodou ze své nouze cnost?

0/0
21.11.2010 8:53

katerina.sestakovanovotna

Re: Ano,

Nevím, jak jarinka, ale já maso nejen nepotřebuji, ale hlavně nechci. Někdy rovněž zdůrazňuji spíš to, že ho nepotřebuji, protože se mi odpůrci snaží od dětství namluvit, že ho potřebuji (zdravotně či ze společenských důvodů). Přesvědčovat mne, že maso chci, by bylo absurdní, protože to vím sama nejlépe. To by mne oponent nejprve musel přesvědčit, abych změnila svůj postoj. Proto v defensivě vegetariáni zdůrazňují především absenci potřeby a ne absenci touhy. Můžeme něco potřebovat, aniž si to uvědomujeme, ale u chtění je taková nevědomost mnohem méně častá.

0/0
22.11.2010 0:59

ta, která nejsem

Re: Ano,

A proč mají potřebu defensivy? Já taky nepotřebuju obhajovat, že nejím koprovku.

0/0
22.11.2010 1:13

katerina.sestakovanovotna

Re: Ano,

Zkuste napsat článek o té dušené mrkvi a o koprovce. Uvidíte, že nebudete muset být defensivní, protože na Vás nikdo útočit nebude. (Já na Vás také neútočím, jen hájím autora).

0/0
22.11.2010 1:29

malý david

člověk je od jakživa

všežravec. To nějaký zrnožrout nemůže změnit.A Sokrates neměl na mysli vegetariánství ale přežírání.To i vegoš se může přežírat.

0/0
21.11.2010 6:42

neznámý pachatel

Vezměme si třeba prasátka

Taková roztomilounká zvířátka a my vrahouni je mordujeme a žereme. Dobrá, takže se rozhodneme nežrat prasátka. Jenže co s nimi, když z nich nic jiného nemáme? Ta stávající nejspíš necháme dožít a zemřít přirozenou smrtí, ale nová už nenecháme narodit, protože kdo by je pořád živil. A bude po prasátkách.

A stejně dopadnou kravičky, kuřátka, králíčci, koníčci (pokud zakážeme dostihy) atd.

Myslíte, že kdyby ta zvířata mohlai hlasovat (a kdyby měla víc rozumu než autor článku, což není nikterak vysoká meta), tak by si vybrala tuhle alternativu? Žádný živý tvor nechce zemřít, ale každý chce žít. Takže žít a posléze zemřít (třeba i násilnou smrtí) je pro něj přijatelnější, než nežít vůbec.

0/0
21.11.2010 4:16

sampis

Re: Vezměme si třeba prasátka

Ty sis dělal anketu mezi nenarozenými?

0/0
21.11.2010 5:08



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.