Ivo Beneš

Něco neuvěřitelného a je to k jídlu!

2. 03. 2011 1:30:38
Dneska se mi stala taková zvláštní věc. Večer jsem dostal hlad. No není to k vzteku? Může být něco horšího než večerní hlad? Nedá se nic dělat, říkám si. Už jsem velký chlap a nějak se s tím vypořádám. Naštěstí zatím patřím mezi ty šťastnější, prostě hrábnu do ledničky a do špajzu, vytáhnu co se dá a něco z toho vytvořím. Dneska jsem měl obzvlášť šťastný večer, můza mě políbila a tak si říkám, proč se nepodělit i s ostatními spoluhladovějícími. Dovoluji si Vám tedy nabídnout následující recepturu...
To je on!
To je on!ivobenes.cz

Ingredience:

Uvedené množství postačí pro skromnou čtyřčlennou rodinu, dva normální lidi, eventuálně by mohlo nasytit jedno hovado.

  • přibližně 10 brambor
  • dvě mrkve
  • 1 celerová bulva střední velikosti
  • 1 vejce (slepičí!)
  • 2 až 3 polévkové lžíce mouky (já jsem tam šoupl žitnou, ale vy si tam nasypejte co chcete)
  • sůl
  • majoránka
  • bazalka
  • olej (používám olivový, protože je lepší a dneska už se dá koupit za docela normální cenu)
  • palička česneku, protože česnek musí být všude. V politice není a vidíte, jak to stojí za hovno
  • láhev vína, kafe nebo čaj - dle vašeho momentálního chuťového rozpoložení
  • Vhodná je alespoň jedna manželka. Kdo nemá, může nahradit alternativní známostí, ale bývá to dražší z důvodu větší spotřeby vína a někdy to neumí ani vařit. Vařící typy jsou dneska už bohužel poměrně vzácné a většinou za to něco chtějí (boty, kabelky...). Manželky můžou samozřejmě použít chlapa, pokud je jim opravdu jedno, co jedí.
Můžem začít tvořit:
  1. Nalejte víno (kafe, čaj ...)
  2. Ze zeleniny odstraňte to, co jíst nechcete. Pokud nakupujete v SUPER-HYPER-obchodech se zaručeně denně čerstvou zeleninou, tak toho budete muset odkrájet asi hodně a proto chybějící množství raději doplňte.
  3. Oloupané zbytky zeleniny nastrouhejte na struhadle. Já jsem použil na celer a mrkev hrubší ráži a na brambor jemnější. Tuším, že těsto pak lépe drží pohromadě.
  4. K nastrouhané zelenině namačkejte česnek, přihodťe vajíčko, mouku, ochuťte solí, majoránkou, bazalkou - dle libosti.
  5. Míchejte a míchejte, až je z toho pěkné těsto. Já jsem míchal opačnou stranou vařechy - ano skutečně, tou tyčkou, protože lopatkou se mi tohle těsto míchá fakt špatně.
  6. Na pánvi rozehřejte olej a udělejte z těsta pěknou placku. Smažte, pijte u toho víno, ale hlavně nikam nechoďte. Hrozí totiž nebezpečí, že by večeře cestou do záchodu mohla vynechat váš zažívací trakt a skončili by jste u tradičního nouzového řešení - u čínské nudlové polévky.
  7. Placku na pánvi otáčejte opatrně, není to bramborák, přece jen to lepí trochu méně a smaženou kaši nikdo nemá moc rád i když nevím proč, jelikož výrobní postup je naprosto shodný a výsledek se liší pouze tvarem. Já se přiznám, že žádný vercajk na otáčení nepoužívám a placky otáčím odborným výhozem ve vzduchu. Zdůrazňuji, že výhoz musí být skutečně odborný, protože hrozí poprskání docela teplým olejem. Navíc takový olej rozlejíc se na sporáku docela hezky hoří.
  8. Pokud bez zádrhelu dosmažíte až sem, pak mi zbývá už jen popřát vám doubrou chuť!
Nejčastější dotazy:
  • Pane kuchař, jakou to má, prosím vás, chuť?
Chuť je asi jako bramborák s vegetou, ale je to přece jen o dost lepší, až mně samotného překvapilo, že se to dá vůbec jíst. Snědl jsem tři a tři mám ještě na zítra.
  • Pro koho je tato strava vhodná? Nehrozí při požití nějaká zdravotní rizika?
Hmm, no tak na to bych odpověděl typicky farmaceutickým slangem: Kontraindikace, nežádoucí účinky a interakce nejsou známy. Pokud vás po požití zachvátí žlučníkový či jiný záchvat, bude to nejspíš způsobeno zvýšením ceny benzínu, nafty, ropy a všeho co s tím souvisí, takže všeho.
  • Jak, prosím vás, souvisí můj žlučníkový záchvat se zvýšenou cenou ropy???
Odpověď hledejte na našich ministerstvech, neboť souvislost je přibližně stejná, jako mezi současným zvyšováním ceny benzínu a politickou situací v Libyi, odkud ropa k nám proudí v takovém množství, že je to spíš náhoda, možná i omyl.
  • Je, prosím Vás, možné pravidelným požíváním tohoto placku vyléčit naše zdravotnictví? A pokud ne, co by jste jako kuchař odborník doporučil pro vyléčení zdravotnictví?
Zrušil bych zdravotní pojišťovny, je to ten nejdražší a nejzbytečnější článek našeho zdravotnictví.
Udělal bych to stejně jako s jídlem. Máš na to, najez se a zaplať.
Proč ještě nikoho nenapadlo zřídit potravinové pojištění? Každý přece potřebuje jíst, nebo ne? Přes to žádná potravinová pojišťovna na této potřebě neparazituje - zatím.
Děkuji vám za pozornost, za pochopení i za nepochopení.
Mějte se hezky a zase někdy...
Napřečtenou!
Autor: Ivo Beneš | karma: 14.62 | přečteno: 2097 ×
Poslední články autora